بادوام ترین عایق حرارتی و کم دوام ترین عایق حرارت چیست ؟

بادوام ترین عایق حرارتی و کم دوام ترین عایق حرارت چیست ؟

بادوام ترین عایق حرارتی

جهت اخذ مشاوره تخصصی رایگان و خرید محصول اینجا کلیک کنید .

بادوام ترین عایق حرارتی و کم دوام ترین عایق حرارت چیست ؟

عایق حرارتی در ساختمان ها ، مقاومت در برابر جریان گرما را فراهم می کند و عایق کاری، هزینه های گرمایشی و سرمایشی را بشدت کاهش می دهد.
عایق بندی صحیح یک ساختمان، نه تنها هزینه های گرمایشی و سرمایش را کاهش می دهد بلکه راحتی ساکنان را نیز بهبود می بخشد. عایق حرارتی باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی و سوخت خواهد شد و هزینه های جاری را شدیدا کاهش خواهد داد. انواع مختلفی از عایق حرارتی وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را برای عایق کاری انتخاب کنید.

عایق حرارتی

کاربرد عایق حرارتی در یک ساختمان ،برای آسایش و صرفه جویی انرژی به ساختمانها افزوده می شود. عایق کاری به معنای ایجاد سدی بین هوای گرم و جسم سرد است که با بازتاب اشعه حرارتی یا کاهش هدایت حرارتی و همرفت از یک جسم به طرف دیگر ، عایق بندی انتقال حرارت را کاهش می دهد.. در نتیجه عایق حرارتی از اتلاف انرژی به میزان قابل توجهی جلوگیری خواهد کرد و در نتیجه موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد. از این رو استفاده از عایق های حرارتی در ساختمان ها و صنایع لازم بلکه واجب است که می تواند به کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه های جاری و همچنین محیط زیست کمک بسیاری کند.

تمام مصالح ساختمانی که در ساختمان ها به کار می روند بخشی از گرما یا سرما را از خود عبور می دهند. در برخی موادی که در ساختمان ها به کار برده می شود، مثل فلز و شیشه این انتقال حرارت به راحتی انجام می شود.

عایق حرارتی ساختمان

عایق حرارتی چطور کار می کند؟

عملکرد هدایت در عایق حرارتی ، روشی است که گرما از طریق مواد عبور می کند ، مانند زمانی که یک قاشق که در یک فنجان قهوه قرار داده شده است ، گرما را از طریق دسته خود به دست شما هدایت می کند. همرفت روشی است که گرما از طریق مایعات و گازها گردش می کند و به همین علت ، هوا سبک تر و گرم تر می شود و هوای خنک تر و غلیظی در خانه شما غرق می شود. گرمای تابشی در یک خط مستقیم حرکت می کند و هر چیزی را که در مسیرش استوار کرده و انرژی خود را جذب می کند ، گرم می کند. تمامی این موارد در عایق حرارتی باعث عایق کاری محل مورد نظر شده از برون رفت حرارت جلوگیری می کند.

عایق بندی و عایق کاری
اکثر عایق ها با کند کردن جریان حرارتی رسانا و – تا حدی کمتر – جریان گرما همرفتی کار می کنند. موانع تابشی و سیستم های عایق انعکاسی با کاهش افزایش گرمای تابشی کار می کنند. برای مؤثر بودن ، سطح بازتابی باید با فضای هوا روبرو شود.

مکانیسم عایق حرارتی
جدا از مکانیسم عایق حرارتی، گرما از جای گرمتر به سردتر جریان می یابد تا زمانی که دیگر اختلاف دما وجود نداشته باشد ،یعنی در زمستان ، گرما به طور مستقیم از تمام فضاهای نشیمن گرم گرفته تا اتاق زیر شیروانی ، گاراژها ، زیرزمینها و حتی به بیرون از منزل در مجاورت گرم می شود. جریان گرما همچنین می تواند به طور غیر مستقیم از طریق سقف های داخلی ، دیوارها و کفها حرکت کند – هر جا که اختلاف دما باشد.

در طول فصل سرما ، گرما از درون خانه به بیرون از خانه جریان می یابد.
برای حفظ راحتی ، گرمای از دست رفته در زمستان باید بوسیله بخاري و … توسط شما جایگزین شود و گرمای وارد شده از بیرون در تابستان باید توسط سیستم خنک کننده شما حذف شود.
عایق بندی صحیح ساختمان ،با فراهم آوردن مقاومت مؤثر در برابر جریان گرما ، این جریان گرما را کاهش می دهد.
جهت عایق کاری مکان خود می توانید انواع مختلفی از عایق را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین نوع عایق ، ابتدا باید موارد زیر را تعیین کنید:
جایی که می خواهید عایق نصب یا اضافه کنید.موارد مصرف عایق حرارتی و نتیجه حاصله مقادیر R توصیه شده برای مناطقی که می خواهید عایق بندی شوند.

خصوصیات مهم مواد عایق عبارتند از :
• مقاومت حرارتی
• عدم وجود یا ایجاد پل حرارتی در طول زمان
• قابلیت احتراق
• درجه سمیت
• مقاومت فشاری
• چروک خوردگی
• مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش
• مقاومت در برابر قارچ و میکروب
• ضریب انبساط و انقباض
• خنثی بودن از نظر شیمیایی
• خاصیت مویینگی و چگالی

شکلهای فیزیکی عایق های حرارتی
عایق های حرارتی به شکل‌های گوناگون به بازار عرضه می گردند:
• پودر خشک
• صفحه ای
• تخته ای
• آجری
• ورقه ای
• نواری

عایق مورد استفاده برای چیست؟
عایق حرارتی به عنوان مصالحی است که برای عایق کاری چیزی به ویژه ساختمان استفاده می شود.

در اصل ، عایق کاری است که مورد استفاده قرار می گیرد و با ایجاد سدی بین فضای داخلی منزل و درجه حرارت متفاوت در خارج ، باعث کاهش گرما یا افزایش گرما می شود. نصب عایق می تواند تا حد زیادی از برون رفت دما جلوگیری کند و باعث کاهش مصرف انرژی بشود.

عایق حرارتی نانو
عایق حرارتی نانو با تکنولوژی جدیدی که دارند با ذخیره انرژی حرارتی کاهش برون رفت دما در محیط های مسکونی و صنعتی ، عمومی و یا خصوصی باعث کاهش مصرف انرژی و سوخت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می شود و موجب صرفه جویی در منابع ملی قابل توجهی می شود. این پوشش ها مکانیسم بازتاب انرژی حرارتی و تغییر ضریب حرارتی را کاهش می دهند و یکی از عایقهای حرارتی نانو عایق حرارتی پادنار است که هم بصورت ملات خشک وهم بصورت رنگ تولید می‌شود

بهترین عایقهای حرارتی
چه عایق بندی مناسبتراست؟

متداول ترین عایق ها درگذشته فایبرگلاس ، سلولز و فوم و پشم شیشه وسنگ بوده ولی با تکنولوژی های نوین ، عایق حرارتی پادنار بصورت ملات خشک شبیه گچ وسیمان جایگزین شده است بدلیل دوام بالا و اجرای آسان و قیمت مناسب

عایق های حرارتی در دیوارها می توانند از بیرون رفتن دما جلوگیری کنند و تا حد بسیار زیادی در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی کنند. در نتیجه هزینه های ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

عایق حرارتی پرمصرف در ساختمان
عایق پشم شیشه

پشم شیشه یکی از قدیمی ترین عایق های حرارتی است که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم در بعضی مناطق استفاده می شود و با رشد تکنولوژی و ورود عایقهای حرارتی بی خطر و بادوام همچون ملات عایق حرارتی پادنار ، کم کم جایگاه عایقهای قدیمی همچون پشم شیشه و سنگ و فوم ها کم رنگ شده است چون ملات عایق پادنار هیچیک از ضعفهای عایقهای قبلی مانند آتش زا بودن ، خطرات تنفسی و پوستی و همچنین ضعف پل حرارتی را ندارد

پشم شیشه نوعی عایق معدنی است که با ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف بدست می آید. به دام انداختن هوا بین الیاف شیشه مانع از انتقال حرارت می شود و ایضا عایق مناسبی برای جلوگیری از انتقال صدا میباشد
پشم شیشه سبک است و بار اضافی را روی ساختمان ایجاد نمی کند.
از مضرات این عایق می توان به مقاومت کافی در برابر رطوبت و رطوبت و همچنین حساسیت های پوستی و تنفسی اشاره کرد. .

پشم سرامیک

پشم عایق بندی شده با درجه حرارت بالا ( پشم سرامیکی) ، شناخته می شود.

یکی از انواع مختلف پشمهای معدنی مصنوعی پشم سرامیک است که در برابر دمای بالاتر از 1000 درجه سانتیگراد مقاوم است . اولین نوع فیبر سیلیکات آلومینیوم ، که در دهه 1950 توسعه یافت ، فیبر سرامیکی نسوز بود. تحت عنوان. با توجه به هزینه های تولید و دسترسی محدود به پشم معدنی ، محصولات پشم سرامیکی تقریباً است. فقط در کاربردهای صنعتی و فرآیندهای صنعتی با درجه حرارت بالا استفاده می شود. این نوع از عایق ها دارای انعطاف بسیار بالایی می باشند و در انواع صنایع کاربرد فراوانی دارند.

عایق پشم سنگ

عایق حرارتی پشم معدنی یک عایق معدنی با مقاومت در برابر حرارت میباشد

عایق پشم سنگ از سنگ بازالت ساخته شده است که نتیجه فعالیت آتشفشانی است. Rockwool می تواند درجه حرارت را تا 750 درجه سانتیگراد تحمل کند. عایق پشم معدنی عایق صدا و گرما است که در حال حاضر برای گرم کردن انواع ساختمانها استفاده می شود. ویژگی بارز این عایق این است که آب و رطوبت را جذب نمی کند ، بنابراین قارچ ها ، قالب و باکتری ها نمی توانند در آن رشد کنند. علاوه بر این ، این عایق مکان مناسبی برای رشد حشرات نیست.

عایق الاستومری

ترکیب تشکیل دهنده عایق الاستومری کف نیتریل است که به آن خاصیت ارتجاعی داده است

خاصیت ارتجاعی عایق الاستومری بسیار بالاست و در مقابل نفوذ گرما و بخار آب مقاومت حرارتی خوبی دارد. این عایق برای عایق کاری و پوشش امکاناتی مانند دیگهای بخار ، انواع لوله ها ، ریخته ها ، مخازن و صنایع مختلف استفاده می شود. قیمت عایق الاستومری کمی گرانتر از عایق پشم سنگ است. این کف عایق بسیار سبک وزن است و با چسب یا بدون آن قابل استفاده است. این فوم ها نه تنها عایق حرارتی هستند بلکه از انتقال نویز به عنوان عایق صدا نیز جلوگیری می کنند. با استفاده از اتصالات الاستومری به هم متصل می شود.

عایق پلی استایرن

عایق حرارتی پلی استایرن از ماده پلیمر پلی استایرن اکسترود ساخته شده است، یکی از عایق های حرارتی خیلی سبک است.

این عایق حرارتی بسیار مفید است و برای عایق کاری دیوارهای فونداسیون ، سقف های تیر و بلوک ، سردخانه ها ، دیوارهای دو جداره و غیره استفاده می شود. عایق XPS در برابر جذب آب بسیار مقاوم است و سطح آن صاف است و نسبت به دیگر عایق ها مقابل خزش مقاوم تر است. این عایق را با توجه به فضای مورد نظر می توان برش داد. عایق پلی استایرن سازگار با محیط زیست است و هیچ حساسیتی در انسان ایجاد نمی کند. این نوع عایق شکننده بوده و دارای انعطاف نمی باشد و نقطه ضعف اصلی آن اشتعال زابودن و ایجاد شدن پل حرارتی بعد از گذشت زمان است

*در خاتمه یادگاری لازم به یادآوری است که بادوام ترین نوع عایق و درعین‌حال قیمت مناسب و اجرای آسان(بدون نیاز به متخصص) ملات عایق پادنار حرارتی است که مانند گچ وسیمان است و هیچیک از ضعف های دیگر عایقهارا از جمله آتشزابودن و ایجادمشکلات تنفسی و داشتن پل حرارتی را ندارد*

جهت دریافت مشاوره رایگان محصولات و اخذ اطلاعات تخصصی با شماره های زیر تماس بگیرید :
09127606716
09128349072
09305501606
09303613350

پادنار بر قله افتخار