ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی ( عایق حرارتی ) است

ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی ( عایق حرارتی ) است

ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی

جهت اخذ مشاوره تخصصی رایگان و خرید محصول اینجا کلیک کنید .

مقاله زیر نوشته بیل گیتس در باره ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی ( عایق حرارتی ) است

🔴 توسعه عظیم ساختمان سازی – نوشته بیل گیتس

♦️ساختمان ها برای آب و هوا بد هستند.
🔸کارهایی که می توانیم انجام دهیم را در اینجا توضیح می دهیم.

🔹به جز ترافیک و آب و هوا ، ما اهالی سیاتل دوست داریم درباره ساخت و سازهایی که در شهر ما در حال انجام است هم صحبت کنیم. مرکز شهر پر از جرثقیل است و به نظر می رسد که ساخت و ساز ساختمان هرگز متوقف نمی شود. تا پایان سال فقط 39 پروژه جدید به تنهایی در مرکز شهر سیاتل به اتمام می رسد و برای بیش از 100 پروژه دیگر برنامه ریزی شده است که تا دو سال آینده به اتمام برسند.
سیاتل تنها نیست. با افزایش جمعیت جهانی ، مناطق شهری در سرتاسر جهان رو به رشد هستند و این بدان معناست که تعداد ساختمان ها بیشتر و بیشتر در حال افزایش است. براساس یک تخمین ، جهان تا سال 2060 مساحت ساختمان ها 2 تریلیون فوت مربع افزایش خواهد داشت – معادل ساخت یک شهر جدید با ابعاد شهر نیویورک در هر ماه برای 40 سال آینده.
خبرهای خوب و بدی در این آمار وجود دارد. خبر خوب این است که زندگی در شهر به طور کلی معادل با کیفیت بالاتر زندگی است – شما به مدارس بهتر ، مراقبت های بهداشتی و فرصت های شغلی بیشتری دسترسی دارید. خبر بد این است که خود ساختمانها تاثیر زیادی در تغییرات آب و هوایی دارند و ساخت و ساز یکی از پنج حوزه ای است که اگر بخواهیم از بروز فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم ، باید نوآوری های زیادی را در آنجا انجام دهیم.
علت این که ساختمانها مسئول گازهای گلخانه ای هستند دو دلیل وجود دارد. دلیل اول در مرحله اول ساخت و ساز است: ساختمانها از بتن و فولاد ساخته شده اند و هر دو در هنگام ساخت میزان زیادی مواد زیان آور منتشر می کنند. در واقع ، این دوماده یعنی بتن و فولاد حدود 10 درصد از گازهای گلخانه ای سالانه جهان را تشکیل می دهند. و در حال حاضر ، ما روشی عملی برای ساختن یکی از آن دو ماده را بدون انتشار دی اکسید کربن نداریم.
این تابستان در مورد شرکتی بنام “بوستون متال” نوشتم (که من از طریق Breakthrough Energy Ventures Energy کمک مالی می کنم) که سعی در تغییر این شرایط دارد ، این شرکت روشی برای ساختن فولاد با کربن صفر با استفاده از برق به جای زغال سنگ ابداع کرده است. در فیلمی که ارسال خواهم کرد شرکتی به نام CarbonCure وجود دارد که BEV نیز در آن سرمایه گذاری کرده است. CarbonCure روش هوشمندانه ای برای تزریق دی اکسید کربن به بتن دارد.
دلیل دوم که ساختمانها در ایجاد تغییرات اقلیمی نقش دارند در هنگام بهره برداری از آنها است. طبیعی است که گمان کنید چراغ و وسایلی مانند تلویزیون بزرگترین مصرف کننده برق هستند ، اما اینگونه نیست:در واقع وسایل گرمایشی و خنک کننده بیشترین مصرف کننده انرژی برق هستند. اگر در یک خانه معمولی آمریکایی زندگی می کنید ، سیستم های تهویه هوا بزرگترین مصرف کننده برق شماست – بیشتر از چراغ یا یخچال شما.
در سراسر جهان 1.6 میلیارد واحد A / C در حال استفاده است. و با رسیدن به جهان ثروتمندتر ، پرجمعیت تر و داغ تر ، این تعداد زیادتر هم می شوند. تا سال 2050 ، بیش از 5 میلیارد A / C در حال کار خواهد بود. این موضوع می تواند ما را وارد شرایطی بد و خطرناکی کند ، زمانی که درجه حرارت بالا می رود ، ما از تهویه هوا بیشتری استفاده می کنیم ، که فقط باعث گرمتر شدن آب و هوا می شود. این یکی دیگر از دلایلی است که ضروری است از اتلاف برق در شبکه های برق جهان جلوگیری کنیم.
اما استفاده از انرژی تنها مشکل تهویه هوا نیست. آنها همچنین حاوی سرد کننده هایی به نام گازهای F هستند که مولکول به مولکول آن نسبت به دی اکسید کربن بیشتر باعث گرم شدن کره زمین می شوند. در سال 2016 ، نمایندگان 197 کشور متعهد شدند تا سال 2045 میزان تولید و استفاده از برخی از گازهای نوع F را تا بیش از 80 درصد کاهش دهند. (من برای انجام این کار به کشورهای در حال توسعه کمک می کنم تا این تعهد را انجام دهند و شرکت های مختلفی هم اکنون روی گزینه های دیگری برای جایگزینی بجای گاز F کار می کنند).

🔸کارهایی که می توانیم انجام دهیم را در اینجا توضیح میدهیم

🔹گرمایش مسئله دیگری است. برخی بخاری ها با برق کار می کنند و برخی دیگر با سوخت های فسیلی مانند نفت و گاز طبیعی کار می کنند. بهترین راه حل – از دیدگاه آب و هوا – برقی کردن هرچه بیشتر این وسایل تا حد ممکن است (دوباره ، ایجاد همان شرایط بالا در وضعیتی که از شبکه برق استفاده می شود) و مابقی را از سوخت های بدون کربن مانند سوخت های هیدروژنی یا سوخت های زیستی پیشرفته تأمین می کنیم. در حال حاضر ، هرچند که این گزینه ها دو تا سه برابر بیشتر از سوخت های معمولی هزینه دارند ، به همین خاطر ما برای رسیدن به قیمت مناسب آنها، به نوآوری های زیادی نیاز خواهیم داشت.

من از برخی فن آوری های امیدوارکننده آگاه هستم که می توانند به ساختمانها کمک کنند تا انرژی های سالم را به کار گیرند. من شیفته پنجره هایی که از شیشه های به اصطلاح هوشمند استفاده می کنند ، شده ام که در صورت نیاز به خنک تر شدن اتاق ، به طور خودکار تاریک تر می شوند و در صورت نیاز به گرم تر شدن ، روشن تر می شوند. و BEV در شرکتی به نام 75F سرمایه گذاری کرده است که از سنسورهای بی سیم برای اندازه گیری دما ، رطوبت ، تاریکی و سایر عوامل استفاده می کند و سپس از این اطلاعات برای تنظیم دستگاه های گرمایشی ، خنک کننده ها و چراغ استفاده می کند. آنها دریافتند که این سیستم می تواند 50 درصد انرژی مصرفی ساختمان را کاهش دهد.
کاهش تولید گازهای گلخانه ای تنها مشکل برای حل از طریق فن آوری نیست. سیاست های دولت و شرکت ها نیز می توانند کمک شایانی کنند.
دولتها قبلاً با تعیین استانداردهای بالا برای ساختمانها ، راندمان استفاده از انرژی را ارتقا داده اند. ما در مورد چگونگی سبزتر شدن ساختمانها چیزهای زیادی می دانیم ، و سیاستهای صحیح افراد بیشتری را به انجام این کار ترغیب می کند. دولت ها همین طور با صدور گواهینامه از طریق برنامه هایی مانند “رتبه بندی ستاره ای انرژی که حتما در محصولات مختلف دیده اید ، در بازارهای بخاری و واحدهای A / C در مورد بازاریابی کمک کرده اند.
اما چه می شود اگر برچسب ها فقط چیزی را که دارای انرژی است نشان ندهند، علاوه بر آن نشان دهند که آن وسیله چه میزان مسئول انتشار گازهای گلخانه ای است؟ قصد ما نشان دادن کاربرد این ایده برای محاسبه میزان انتشار گاز کربن در ساخت و ساز است که به شما می گوید چقدر کربن برای تولید فولاد ، سیمان و سایر مواد ساخته شده توسط شرکت های داوطلب انتشار اطلاعات، استفاده شده است. این داده ها در سالهای آینده حتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود. در حال حاضر ، 80 تا 90 درصد از تولید گازهای گلخانه ای از استفاده از ساختمان در طول عمر آن ناشی می شود ، اما از آنجا که ما از منابع پاک کننده برق استفاده می کنیم و ساختمان ها را کارآمدتر می کنیم، انتشار گازهای گلخانه ای از مصالح ساختمانی سهم بیشتری از کل را نشان می دهد.
قدم دیگری که به شما کمک خواهد کرد این است که شرکت ها و دولت ها متعهد به خرید مواد با کربن کمتری برای استفاده در پروژه های ساختمان خود شوند. به عنوان مثال ، کالیفرنیا سیاست جدید “خرید پاک” را دارد و مایکروسافت با هدف بازسازی بخشی از دفتر مرکزی خود در شهر “ردموند”قصد دارد کربن موجود در آن را 15 تا 30 درصد کاهش دهد.
سرانجام، ما می توانیم دستورالعمل های ساختمان سازی خود را تقویت کنیم تا اطمینان حاصل شود که ساختمانها نه تنها از نظر انرژی کارآمد هستند بلکه از مواد کم کربن ساخته می شوند. متأسفانه برخی قوانین در واقع استفاده از این مواد را دشوار می کند. (ترجمه بیژن امین فرشچیان)

جهت دریافت مشاوره رایگان محصولات و اخذ اطلاعات تخصصی با شماره های زیر تماس بگیرید :
09127606716
09305501606
09303613350

پادنار بر قله افتخار